Content marketing – co to jest?

Content marketing – co to jest

Content marketing to dystrybucja wartościowych treści, dedykowanych dla określonej grupy odbiorców. Dzięki niemu możemy zwiększyć swoje grono odbiorców prawie trzykrotnie. Czym się charakteryzuje content marketing oraz spośród jakich jego strategii przedsiębiorca może korzystać?

Czym się charakteryzuje content marketing?

Content marketing to nie tylko wymyślanie sloganów oraz chwytliwych haseł reklamowych. Jest to przede wszystkim dokładnie opracowana strategia. Ma ona na celu zbudowanie wizerunku marki, która stworzy wokół siebie stałe grono klientów, skłonnych do dalszego polecania naszych usług.

Przyciągnięcie uwagi docelowej grupy odbiorców musi być szczegółowo rozplanowane. Zbudowania trwałej relacji z klientem można dokonać za pomocą zwiększenia jego zainteresowania poprzez tworzenie unikalnych i merytorycznych treści.

W internecie publikacje tego rodzaju przybierają postać artykułów, ale nie tylko. Marketingowcy powszechnie wykorzystują zalety filmów online, prezentacji, czy także webinariów. Każdy z tych mediów może zbudować zaangażowanie użytkownika z naszą firmą.

Tego rodzaju content jest następnie umieszczany na portalach czy w social mediach. Innymi kanałami mogą być także newslettery i mailing. Dzięki temu wybrana grupa docelowa regularnie otrzymuje materiały promujące stronę internetową.

Optymalizacja a content marketing

Kiedy z jednej strony skupiamy się na tworzeniu unikalnej treści, z drugiej wciąż musimy pamiętać o tym, aby przestrzegać wytycznych SEO. Optymalizacja publikacji pomaga nie tylko użytkownikom – nie wprowadzamy chaosu – ale też robotom Google. Dzięki temu poprawimy widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwarki.

Ponadto wysokiej jakości artykuły, które zawierają odnośnik do naszej strony, wspierają naturalne linkowanie. Co ma bezpośrednio przełożenie na ustalanie rankingu w SERP’ach.

Optymalizację warto zacząć od samej treści publikacji. Żeby artykuł spełniał wymogi SEO, musi być odpowiedniej długości oraz nie może powielać innych treści. Ważne jest także umieszczanie nagłówków (H1-H6) i odpowiednia ich hierarchizacja.

Również grafika nie przejdzie uwadze SEO. Wszelkie zdjęcia, które dodajemy do artykułów, czy opisy produktów, muszą być poddane optymalizacji. Warto zwrócić uwagę na ich wielkość. Zbyt duża waga grafiki może znacznie spowolnić jej ładowanie. Ważna jest także nazwa oraz tekst alternatywny. Najlepiej, aby umieścić w tym miejscu słowa kluczowe, które Google odczyta jako kod html.

Interaktywny content marketing

Coraz większą popularność zdobywa interaktywny content marketing. Pod tą nazwą kryją się wszelkiego rodzaju kalkulatory, quizy, czy infografiki. Użytkownik, który wchodzi w interakcje, ma nie tylko możliwość rozrywki, ale może także zdobycia wiedzy na temat naszej firmy.

Jedną z głównych zalet interaktywnego content marketingu jest zwiększenie zaangażowania odbiorcy. Dzięki temu możemy nawiązać długotrwałą relację z klientem, która zaowocuje rozpowszechnieniem naszych usług.

Oprócz budowania wizerunku marki, interaktywny content marketing wspiera także SEO. Przede wszystkim takie działania mają bezpośrednie przełożenie na linkowanie. Treści, które znajdują się na blogach, forach, czy w mediach społecznościowych, mogą pomóc w zbudowaniu zróżnicowanego profilu linków.

Czytaj również:

Jaki content marketing działa najbardziej skutecznie?

To czy nasze działania związane z content marketingiem będą owocowały, zależy od doboru narzędzi i sposobu dystrybucji treści. Aby wiedzieć, jaką strategią obrać, należy zbadać swoją grupę docelową. Dowiemy się dzięki temu, z jakich mediów korzysta ona najczęściej oraz jaki przekaz będzie najbardziej trafiony.

Patrząc na statystyki, content marketingowcy wykorzystują najczęściej materiały kontekstowe. Jest to całe spektrum treści, takich jak: artykuły, poradniki, quizy, czy infografiki. Content tego rodzaju trafia do większości użytkowników. Dostarcza on nie tylko informacji o produkcie, ale także wiedzy, której internauci mogą na dany moment potrzebować.

Do tworzenia trwałych relacji z klientami przedsiębiorcy wykorzystują także newslettery wysyłane mailem. Tym sposobem mogą oni na bieżąco informować użytkownika o nowościach na stronie oraz o dostępnych promocjach. Tą sam drogą są także wysyłane e-magazyny oraz e-booki. Bezpłatny format ma za zadanie zachęcenie klienta do zakupienia pełnej wersji.

Nie można także zapominać o potędze, jaką stanowią media społecznościowe. Wszelkiego rodzaju posty, czy vlogi stanowią skuteczne medium do prowadzenia dialogu z klientem. Platformy tego rodzaju mogą ocieplić wizerunek firmy oraz na bieżąco sprawdzać opinię wśród swoich odbiorców.

Skuteczny content marketing jest skupiony na dystrybuowaniu treści, jaką internauta potrzebuje w danej chwili. Dzięki instruktażowym vlogom, poradnikom oraz artykułom możemy zbudować trwałą relację z klientem zbudowaną na zaufaniu. Content marketing jest o wiele efektywniejszy w porównaniu z tradycyjnymi działaniami. Warto go zastosować także u siebie, aby poszerzyć swoje grono klientów.

Content marketing – co to jest?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry