Jak pisać bloga?

Jak pisać bloga

Pisane swojego bloga jest nieodłącznym elementem prowadzenia firmowej strony. Pozwoli on na wyprzedzenie konkurencji, jak i zyskaniu nowych klientów. Co jednak zrobić, aby wyróżnić się z tłumu i generować większy ruch?

Dlaczego opłaca się prowadzić firmowego bloga?

Regularne publikowanie artykułów na naszym blogu firmowym może przynieść liczne oraz darmowe korzyści. Dzięki niemu nie tylko wyprzedzimy konkurencję, ale wyjdziemy również naprzeciw potrzebom użytkowników.

Blog pełen rad oraz inspiracji, związanych z naszą branżą, umocni więź z dotychczasowymi klientami, jak też zachęci do nas osoby, korzystające z konkurencyjnych marek. Pokazanie się w roli fachowca pozwoli na zwiększenie zaufania, jakie pokładają w nas nasi klienci.

Użytkownicy są bardziej skłonni do zakupienia produktu, lub też skorzystania z usług po przeczytaniu artykułu, aniżeli po zobaczeniu reklamy. Prowadzenie bloga  w naszej firmie może przynieść także wymierne efekty, jakimi jest większy dochód. Żeby jednak tak się stało, warto pamiętać o kilku zasadach, które obowiązują w blogowaniu.

Tworzenie wartościowego contentu

Blog bez dobrych artykułów, niepowielonych z innych stron, nie będzie nam przynosił żadnej korzyści. Dlatego też tak istotne jest, aby przyłożyć się do treści, jaką zamierzamy opublikować.

Zanim udostępnimy artykuł, warto przeczytać go kilka razy. Najlepiej jest go odłożyć na kolejny dzień. Dzięki temu spojrzymy na treść z odpowiedniej perspektywy. Pozwoli nam to także na dostrzeżenie błędów stylistycznych, czy ortograficznych.

Ponadto ważny jest także pomysł oraz forma. Wybór oryginalnego, przykuwającego uwagę tytułu zwiększy nasz współczynnik odwiedzeń. Dobrze, aby treść była równie ciekawa i poruszała ważne aspekty dla potencjalnych klientów. W tym celu można nawet użyć kontrowersyjnych tematów, które wywołają owocną dyskusję w komentarzach.

Dobrą praktyką jest także publikowanie case study. Dzięki temu pokażemy skuteczność naszej firmy wobec konkretnych problemów. Relacje z prowadzonych projektów są dobrą formą autopromocji.

Nie zapominajmy także o towarzyszących zdjęciach. Jeżeli nie posiadamy swoich własnych, możemy takie wykupić od autorów. Istnieje również możliwość pozyskania obrazów na darmowej licencji. Należy się jednak wystrzegać kopiowaniu grafik z innych stron. Takie działania są naruszeniem prawa autorskiego i mogą nieść ze sobą spore konsekwencje.

Co to jest depozycjonowanie?

Stworzenie harmonogramu publikacji

Regularne publikowanie artykułów jest ważne, aby utrzymać zainteresowanie użytkowników. Przy czym, regularne nie może oznaczać codziennie, lub raz na miesiąc. Najlepiej stworzyć harmonogram, według którego będziemy publikować artykuły 2-3 razy na tydzień. Dzięki temu nie uśmiercimy bloga ani nie zmęczymy czytelników nadmiarem treści.

Skuteczną metodą jest także tworzenie regularnych cykli. Użytkownik lubi, kiedy wie, czego się spodziewać. Dlatego nowinki z branży warto publikować jednego, określonego dnia, tak samo, jak porady, czy inspiracje. W efekcie czego stworzymy stałą grupę odbiorców, którzy będą oczekiwali na kolejny odcinek cyklu, który akurat ich interesuje.

Moderacja komentarzy

Nie można dopuścić do tego, aby sekcja komentarzy była siedliskiem spamu, wulgaryzmów, czy też pytań pozostawionych bez odpowiedzi. Należy więc regularnie czytać to, co napisali czytelnicy i w miarę możliwości odpowiadać na zadawane pytania.

Jeżeli zauważymy, że poszczególne kwestie są cały czas poruszane, może warto stworzyć osobny artykuł na dane zagadnienie? Jeżeli pytań jest bardzo wiele, dobry rozwiązaniem będzie stworzenie osobnego forum na blogu.

Zadbaj o przejrzystość bloga

Nasz blog, podobnie jak strona firmy, powinien być jak najbardziej przejrzysty i czytelny. W tym celu warto zadbać o układ witryny, wraz z jej mapą oraz menu.

Nie bez znaczenia pozostaje także nazwa domeny. Żeby wzbudzić zaufanie odbiorcy, powinna być profesjonalna. Najlepiej zainwestować w domenę zbudowaną na nazwie naszej marki bądź nazwisku. Taka nazwa nie tylko będzie łatwiejsza do zapamiętania, ale również zbuduje nasz profesjonalny wizerunek.

Do kwestii technicznych należy także optymalizacja. Nikt nie lubi, kiedy strona ładuje się powoli. Świadczy o tym, co najmniej większy współczynnik odrzuceń. Żeby poprawić wczytywanie się bloga, należy usunąć zbędne wtyczki i zoptymalizować zdjęcia.

Nie zapominajmy także o pozycjonowaniu. Jeżeli blog znajduje się na tej samej domenie, co nasza strona firmowa, zadbamy o wyniki wyszukiwania w obu tych przypadkach. Oprócz tworzenia unikalnego contentu warto umieszczać linki w obrębie bloga, które będą prowadzić do innych podstron, czy też naszego sklepu. Takie działania będą pozytywnie odebrane przy indeksowaniu naszej strony.

Content marketing – co to jest?

Zatrudnij profesjonalistę

Regularne pisanie ciekawych artykułów może być bardzo czasochłonną pracą, zwłaszcza kiedy wykonujemy ją samodzielnie. Żeby uniknąć przepracowania oraz wypalenia, warto zastanowić się nad wynajęciem zawodowego blogera.

Osoba, która posiada doświadczenie przy prowadzeniu innych blogów, odciąży nas z obowiązków. Ponadto wiedza takie blogera może wnieść powiew świeżości. Warto więc wziąć pod uwagę jego wskazówki, aby uczynić naszego bloga bardziej popularnym.

Pisanie bloga jest zawsze opłacalne. Dzięki niemu damy się poznać dotychczasowym klientom, jak też zwiększymy zainteresowanie wśród osób jeszcze niezdecydowanych. Kluczem do sukcesu jest jak najlepszy content. W tym celu możemy sami poświęcić na niego czas, lub też zlecić go profesjonaliście.

Jak pisać bloga?
Przewiń do góry