Domowymarketing.pl

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Wysoka pozycja w Google dla sklepu internetowego to podstawa prowadzenia biznesu. Inwestycja w marketing jest nieodłączną część e-commerce. Sprawdźmy, na jaką kwotę musimy się przygotować oraz jakie działania będzie obejmowało pozycjonowanie naszego sklepu.

Pozycjonowanie – lista zadań

Na pozycjonowanie składa się wiele zależnych od siebie działań, którymi musi się zająć profesjonalna agencja SEO. Tylko tak nasza strona pojawi się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Każde z tych zadań skupia się wokół innych zagadnień i wykorzystuje różne narzędzia. Dlatego warto przyjrzeć się każdemu z nich osobno, zanim przejdziemy do poszczególnych kosztów.

Optymalizacja

Na początek warto mieć świadomość, że zanim rozpocznie się jakiekolwiek pozycjonowanie, należy sprawdzić, czy witryna jest poprawnie zoptymalizowana. Tylko tak roboty Google mają możliwość zindeksować ją i wyświetlić w wynikach dla innych użytkowników.

Nie należy więc zaniedbywać analizy kodu strony oraz samych umieszczanych treści. Nasza witryna musi być zoptymalizowana zarówno pod względem struktury, jak i użyteczności. Dlatego powinniśmy na bieżąco sprawdzać jej responsywność, prędkość ładowania oraz zaktualizowane certyfikaty SSL, które pełnią bardzo ważną rolę w przypadku sklepu internetowego, gdzie klienci pozostawiają swoje wrażliwe dane. Optymalizacja powinna być wykonana przez profesjonalistę, który posiada wieloletnie doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu stron www.

Unikalny content

Google bardzo nie lubi duplikowanego contentu. Dlatego nie należy kopiować opisów z innych stron (nawet od producenta naszych wyrobów).  Dotyczy to także treści w obrębie strony. Wszystkie nasze kategorie oraz produkty powinny mieć unikalne opisy. Z uwagi na to, że jest to spore wyzwanie – wiele sklepów tego nie robi. My za to mamy możliwość zrobienia tego lepiej od nich.

Nie powinniśmy jednak ograniczać się wyłącznie do samych opisów. Content działa bardzo dobrze na rozpoznawanie marki i wzmacnia naszą widoczność. Warto więc umieszczać go jak najwięcej. W tym celu możemy założyć na przykład firmowego bloga, gdzie będziemy publikować artykuły nasycone słowami kluczowymi i odpowiadające na pytania naszych klientów.

Linkowanie

Obok contentu i optymalizacji, linkowanie ma również niebagatelne znaczenie. Umieszczanie odnośników do naszej strony na portalach zewnętrznych zwiększa naszą wiarygodność i użyteczność w oczach wyszukiwarki.

Ich cena, podobnie jak i innych usług, idzie do góry. Spowodowane jest to obecnym algorytmem wyszukiwarki, który zwraca uwagę przede wszystkim na jakość linków, a nie ich ilość. Kupienie powierzchni reklamowej może nas kosztować dzisiaj więcej, jednakże im większy autorytet danej strony, tym więcej mocy przekaże nam link.

Nie bez znaczenia linkowanie jest również powiązane z contentem. Odnośnik musi być otoczony tematyczną treścią, a on sam powinien wyglądać jak najbardziej naturalnie. W tym celu publikowane są unikalne artykuły, pasujące do branży, jaką się zajmujemy.

Co jeszcze wpływa na cenę pozycjonowania?

Sama lista zadań to nie wszystko, co wpływa na ostateczną cenę pozycjonowania. Musimy pod uwagę wziąć także inne czynniki jak obecna pozycja czy nasza konkurencja.

Jeśli działamy w niszowej branży, a naszych konkurentów jest niewiele, możemy pozycjonować tylko na garstkę słów kluczowych. Również nasz sklep nie musi być bardzo rozbudowany, wystarczy kilka kategorii i podstron.

Jednakże w przypadku większych branż, gdzie konkurencja jest spora, mała liczba fraz kluczowych nie będzie wystarczająca. Największe sklepy internetowe pozycjonują się na nawet na kilka tysięcy słów, które odpowiadają zarówno produktom, jak i potrzebom użytkownika.

Ile zapłacimy za pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak mogliśmy już zauważyć, pozycjonowanie to usługa, do której zawsze trzeba podejść indywidualnie. Dlatego nie znajdziemy ogólnej odpowiedzi. Cena za pozycjonowania naszego sklepu internetowego może więc wynosić od 1000 zł do kilku tysięcy.

Wpływają na nią również ceny za poszczególne usługi. Każdy unikalny tekst niesie ze sobą określoną stawkę. Profesjonalni copywriterzy, którzy współpracują z agencjami, muszą nie tylko dostosować treść pod SEO, ale także zaangażować odbiorców.

Osobną kwotę płacimy także za pojedynczy link. Wydawcy największych portali internetowych mogą wycenić sponsorowane publikacje nawet do kilkuset złotych. Pamiętajmy jednak, że artykuły sponsorowane mogą nie tylko polepszyć pozycję, ale także zainteresować naszą marką użytkowników zewnętrznego serwisu. Dlatego taka inwestycja jest dla nas jak najbardziej opłacalna.

Pamiętajmy także o optymalizacji, która również może nas wynieść około 300-500 zł. Działania te są prowadzone na samym początku, aby pozycjonowana witryna była przyjazna zarówno użytkownikom, jak i robotom Google.

Jak więc widzimy, pozycjonowanie sklepu internetowego generuje wiele opłat. Pomimo tego koszt ten jest jak najbardziej dla nas opłacalny. Im wyższą pozycję w Google zajmujemy, tym więcej trafi do nas użytkowników, którzy mogą wygenerować nam zyski ze sprzedaży. Warto więc inwestować w pozycjonowanie, ponieważ jest to jedna z najlepszych form reklamy.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Exit mobile version