Pozycjonowanie hoteli

Pozycjonowanie hoteli

Branża hotelowa charakteryzuje się dużym popytem, ale też konkurencyjnością. Aby znaleźć się w gronie najlepszych, należy mieć nie tylko atrakcyjną ofertę, ale także dostosować się do wytycznych SEO. Skuteczne pozycjonowanie hoteli poprawi naszą widoczność w Google oraz zwiększy ilość dokonywanych rezerwacji. Od czego jednak zacząć?

Słowa kluczowe, czyli jak nas widzą klienci

Jak już wspomnieliśmy, branża hotelowa charakteryzuje się dużą konkurencyjnością. Dlatego też analiza słów kluczowych jest tutaj niezbędna. Dzięki niej trafimy do właściwej grupy odbiorców, którzy potrzebują naszych usług.

Przede wszystkim warto doprecyzować kategorię naszego obiektu. Zapewnione usługi, poziom komfortu oraz wysokość ceny wpływają na nasz wizerunek w internecie. Jeżeli prowadzimy działalność opartą na skromnych pokojach gościnnych, nie możemy pozycjonować się na luksusowe hotele, czy też apartamenty. Tym sposobem możemy tylko stracić budżet na walkę o konkurencyjne frazy, które nas nie dotyczą.

O ile nie prowadzimy sieci hoteli w całej Polsce, warto skupić się na pozycjonowaniu lokalnym. Dzięki temu damy się dostrzec użytkownikom, którzy potrzebują noclegu w naszej lokalizacji. Dobrze więc wybierać często wyszukiwane frazy kluczowe, które zawierają nazwę miejscowości lub rejonu, na przykład „hotel nad morzem”, czy też „hotel Gdańsk”.

Google Maps – niezbędny element pozycjonowania hoteli

Wizytówki Google Maps, które wyświetlają się w wyszukiwarce obok wyników organicznych, stanowią duże usprawnienie wyszukiwania dla użytkowników. Jednakże dla właścicieli hoteli to nowe wyzwanie, któremu muszą stawić czoła.

Google ostatnimi czasy pozwala na otrzymanie konkretnej informacji, czy też filtracji wyników bez bezpośredniego wchodzenia na stronę. Potencjalny klient może więc odrzucić jedną ofertą i przychylić się do drugiej tylko na podstawie wybranych filtrów.

Google Maps pozwala użytkownikowi na segmentację wyników według określonych kryteriów. Na wizytówkach poszczególnych obiektów będzie wyświetlona nie tylko dostępność pokoi, ale także cena, opinia gości, jak i udogodnienia (parking, basen, SPA itd.).

Z tego też powodu należy zadbać o swoją obecność w Google Moja Firma. Założenie i weryfikacja konta pozwala na stworzenie własnej wizytówki w Google Maps. Dzięki takim działaniom wzmocnimy więc pozycjonowanie hotelu w wynikach organicznych.

SEO dla strony hotelowej

Aby znaleźć się na szczycie w wynikach wyszukiwania, należy zadbać także o optymalizację strony hotelowej według wytycznych SEO. Pomoże to nie tylko użytkownikom – prosta nawigacja oraz zrozumiałe informacje – ale także robotom wyszukiwarki, które ustalają ranking stron.

Jednym z najczęstszych błędów dotyczących SEO jest tak zwany duplicate content, czyli powielanie treści. Może on zarówno wystąpić w obrębie serwisu, jak i na zewnątrz. Skutki są niestety bardzo negatywne. Brak unikalnych tekstów może znacznie osłabić pozycję naszego hotelu w wynikach wyszukiwania.

Warto więc sprawdzić, czy opisy poszczególnych pokoi nie zostały stworzone na zasadzie kopiuj-wklej. Nie należy także zapominać o meta opisach. Jeżeli zależy nam na lepszej widoczności, one także powinny być unikalne.

Działania pozycjonujące mogą być także wspierane poprzez zróżnicowany profil linkowy. Dobrze, aby do naszego hotelu prowadziły odnośniki z różnych źródeł. Portale turystyczne, tematyczne blogi oraz porównywarki hotelowe to tylko kilka przykładów, na których warto się skupić.

Struktura strony hotelowej

Czynnikiem branym pod uwagę przy tworzeniu rankingu Google jest optymalizacja strony. Nasza witryna powinna być prosta oraz mieć logiczną konstrukcję. Pomoże to w nawigacji użytkowników oraz botom indeksującym.

Nasz potencjalny klient powinien dowiedzieć się z oferty wszystkich niezbędnych informacji. Powinniśmy uwzględnić jaką przestrzenią dla gości dysponujemy oraz jakich udogodnień mogą oni się spodziewać.

Czytaj również:

Co to jest konwersja?

Czym są dane strukturalne?

Reklama gabinetu dentystycznego

Jak wybrać firmę SEO?

Na stronie internetowej nie może także zabraknąć cennika oraz strony kontaktowej z mapką Google Maps. Dzięki temu klient łatwiej odnajdzie się na witrynie hotelu. Natomiast my mamy dodatkowe możliwości, aby nasycić stronę internetową słowami kluczowymi. Frazy związane z zakresem cen („ile kosztuje” „cena za dobę”) są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników. Dlatego nie może ich zabraknąć na naszej witrynie.

Ostatnim, ale równie istotnym elementem, jest struktura linków. Powinna być ona jak najprostsza oraz logiczna. Im krótsze i łatwiejsze adresy URL, tym większa szansa, że użytkownik udostępni je w mediach społecznościowych. Również dla Google, taki czynnik jest brany pod uwagę. Niewłaściwie zbudowany adres URL może spowodować błędne odczytanie strony przez roboty wyszukiwarki, a to ograniczy naszą działalność.

Branża hotelowa cieszy się dużym zainteresowaniem przez cały rok. Pomimo tak dużego popytu, nie należy zapominać o narzędziach marketingowych, które pomogą nam być w czołówce rankingu Google. Zastosowanie się do wytycznych SEO zintensyfikuje ruch na naszej domenie, a my zyskamy nowych klientów.

Pozycjonowanie hoteli
Przewiń do góry